fredag 14 oktober 2011

Blooming Friday-Poisonous


Actaea pachypoda "Dolls Eye's"
Mitt bidrag till Booming friday.

Den här är giftig och bör ej ätas, det vet nog dom flesta.
Vad jag inte visste var att man har använt den för att återuppliva patienter som varit nära döden, hur det lyckades framgick inte av texten.

Trots sin giftighet är det i alla fall en rolig och annorlunda växt. Jag tycker inte att den är särskilt aptitretande så det är nog en minimal risk att någon äter av den. 




Ha en trevlig blommig fredag!

7 kommentarer:

  1. Nej den ser verkligen inte så god ut. Men fin iallafall....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. ser lite kul ut trots sin giftighet!häftig färg!
    mvh Mia

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Tack för titten in till min blogg, du är varmt Välkommen.

    Roligt med en bloggare nära mina trakter :=)
    Ska kolla runt här, det ser spännande ut.
    Lägger genast in din blogg i min 'Blogglista'

    Gillar din bild på Trolldruvan!

    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Vilken annorlunda växt som jag aldrig sett förut.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Nej den vill inte jag äta, har inte sett den förut. Önskar dig en fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
  6. Vilken fin trolldruva .

    Det är ju tur att man inte är växtärareO))))

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Den är väldigt dekorativ!
    Önskar dig en bra vecka!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...