onsdag 26 oktober 2011

Area 51

Nu är dom här! Dom små gröna gubbarna har landat sin rymdkapsel i vår trädgård!
I ett dunkelt hörn av trädgården håller dom till. Bakom Benveden Euonymus europaeus 'Evert' E, hittade jag den första lilla utomjordingen. Sedan hittade jag fler. Hur kom dom dit???


Porslinsklocka Codonopsis clematidea
 Under sommaren fanns dom inte där, då var det den här raringen som slingrade sig upp i Benveden.
Några av rankorna som hängde över stenarna intill stigen luktade riktigt illa.
Bortsett från lukten är Porslinsklockan vacker på insidan, synd bara att klockorna hänger lågt och nedåt böjda.


Nu till den naturliga förklaringen:  När jag var ute med kameran, på jakt efter "the buty and the beast" fotade jag bl.a.en torr frökapsel av Porslinsklockan och upptäckte att det var en liten rymdgubbe.
Fantasin skenar......
Tänk om man skulle göra sig en liten rymdträdgård i något hörn?
Hur skulle den se ut? Har Googlat på ämnet men hittar inte så mycket.
Här finns några bilder från en Marsiansk trädgård Chelsea Garden Show
Jag skulle nog välja mer spänning och mer färg, tror jag.
Mer om ev.rymdträdgård en annan dag.
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...