lördag 17 september 2011

Ett litet steg mot ordning och reda.

Efter morronkaffet skulle jag gå en runda med kameran i trädgården, innan solen blev alltför stark. Väderprognosen i går lovade vackert väder! Trots att det slagit fel flera helger i rad litade jag på det. 
Hämtade kameran, tog på stövlarna och vred om handtaget på altandörren.
När jag tittade ner på altangolvet såg jag regnfläckarna-det hade börjat igen! Förbaskat!
Gick en runda ändå men fick snart ge upp och gå in igen.
Vad göra?

Sortera alla växtetiketter från många års växtinköp?  Ja, varför inte.
Regnskuren höll i sig och jag klippte och klistrade.
För att minnas var och när växterna köptes, var vi planterat dom, noteras det på etiketterna.
En hel del av allt sparat klistrades på papper och sattes i plastfickor.
Föråldrad metod kanske, men det blir i alla fall bättre ordning och enklare att skriva in i växtlistan på datorn.
Nu kan jag forsätta klippa och klistra när nästa skur kommer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...