torsdag 19 maj 2011

Kvällsdimma

Dimman rullade in över....
Strutbräken, Matteucca struthiopteris.

Ormbär, Paris quadrifolia.

Surhålet och Stensättningen. 
Rabatterna har fått sina namn efter innehåll, formen eller något som är speciellt för dom.
Surhålet blev ett surhål en regnig sommar i begynnelsen.
För att kunna odla höjde vi upp den med sten och dränerade med grus.
Stensättningen liknade ett skepp tidigare, nu har formen gått förlorad, men namnet består.
 Den planteringen är en av de större i trädgården, ca.13 x 7 m.

Det var allt från den dimmiga trädgården.
Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg, och vilka fina växter du har i trädgården, många av dem är mina favoriter. Jag är glad att jag hittade din blogg, det blir härligt att få följa hur trädgården utvecklar sig med årstiderna. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! Va glad jag blir!
    Hann inte med ngt inlägg idag det blir desto mer i morgon istället.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...