onsdag 18 maj 2011

Det blev en klematisstege!

Den planerade klättergrejen till klematisen är färdig. 
När jag funderade på hur den skulle se ut tänkte jag mig något enkelt, av gammalt hässjevirke.
  Konstruktionen ändrades när snickradet kom igång, det blev inte som planerat, men bra ändå.
Det här händer ofta när jag gör något i trädgården. 
Här står klematisstegen på sin plats i "Stensättningen" och där klipper Leif  till den Gulbladiga flädern.
Klematisen som ska ledas uppför stegen är en Clematis "Rooguchi", ett impuls köp, med mörklila, stela klockor.
Blommar länge, men är ingen klättrare, läste jag nyss.
Antingen hjälper vi den uppåt eller låter den hänga över stenarna, det blir också snyggt.
Som klättrare till klematisstegen kan vi fixa en ersättre.
Det inköpet får nog bli bättre planerat!

Men tänk om allt välplanerat, alltid blev som planerat, vad tråkigt det skulle bli!

Ha så roligt i era trädgårdar!
Rödluvan blommar nu!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...