onsdag 6 april 2011

Trädgårdsrunda

Tog mig runt i trädgården på skidor idag, snön bär inte och är fortfarande djup på många ställen. Igår när jag "tjuvstartade" trädgårdssäsongen sjönk jag rakt igenom djupsnön så det blev riktigt jobbigt till slut. Men jag fick i alla fall upp några nät på baksidan av huset, där klematisarna ska kunna klättra upp i träden. Det känns bra för det blev aldrig gjort ifjol, trots att jag tänkte göra det varje gång jag hjälpte en vilsen klematisslinga uppåt.

Här är spår efter en ivrig trädgårdsägare!



Nu finns det många fina vårlökar på torget i Umeå. Jag köpte några fler som sällskap åt dom andra som såg så väldigt ensamma ut. Den söta violen sålde dom på Hjärtero, en inredningsbutik med jättefina saker och nu också med lite växter. Viola hederacea heter den och är lätt att dela och göra fler plantor av. 
Fler spår efter den ivriga!
Nu har det varit två dagar med +7-8 i skuggan och runt 20 vid solväggen och snön bara faller ihop. När man  är otålig hjälper man gärna våren genom att skotta ut snön. Nu är det snart dags för första etappen av den stora vårrensningen. Så fort det här vita eländet är borta börjar det.
Jobbigt men roligt och efterlängtat!

Man blir så glad när det är vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...